reklama

Slovenskí policajti, výbušniny a "systém" z trošku iného uhla

O "nie veľmi podarenej" policajnej akcii na Popradskom letisku sa toho popísalo už dosť. Dokonca už boli urobené aj patričné závery a vyvodené dôsledky. Systém je v poriadku, zlyhal jednotlivec... Ja si však na základe minimálne jednej informácie, dovoľujem tvrdiť, že systém v poriadku nie je!!! A pôjdem ďalej... tvrdím, že ak to skutočne takto funguje, je celospoločenský nebezpečný!!!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

V množstve informácií o tomto prípade sa objavila aj informácia o rozpore ohľadom množstva "prepašovanej" výbušniny. To množstvo bolo podľa írskej strany 90g. Podľa našej polície 10 až 90g. Ak ponechám bokom tú vtipnejšiu stránku veci, že v krajnom prípade sa tu o rozpor ani nejedná, zarazila ma iná vec: Evidencia a presnosť evidencie pri manipulácii s trhavinou!!!
Predpokladám totiž, že výbušnina sa aj na účely takéhoto cvičenia niekým vydáva zo skladu a po ukončení sa zasa do skladu ukladá. A u výbušniny je gramáž dosť dôležitým údajom! V tomto prípade bol u jednej(!!!) vzorky rozdiel v odhade 80g!!! Čiže, ak by výbušnina do Írska neodletela, a náš príslušník odovzdal do skladu 10g, bolo by všetko v poriadku. SKUTOČNE???!!!! Lebo podľa môjho úsudku by sa mimo evidenciu a akúkoľvek kontrolu práve dostalo 80g výbušniny!!!
Ale možno len nie som odborník a moje zážitky a spomienky na evidenciu zbrojného skladu z čias  ZVS sú už značne poznačené zubom času. Je iná doba a veci sa robia bežne inak. Tak ako nás presviedčali, že dávať výbušninu do batožiny nič netušiacim civilistom je bežné a lacnejšie, tak isto môže byť bežná (a lacnejšia) " neevidencia ", alebo "asi tak, +/-" evidencia výbušnín... Len tak si totiž viem vysvetliť, že na vine mohol byť len jeden človek a nikomu dva dni po skončení cvičenia výbušnina nechýbala...
Skutočne je systém v poriadku a zlyhal jednotlivec? Skúsme si túto otázku položiť pri najbližších TV záberoch na arzenál zhabaný podsvetiu, kde sa na nás budú "usmievať" kúsky, za normálnych okolností dostupné len v armádnych, alebo policajných skladoch....

Alexander Barna

Alexander Barna

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V podstate som OPTIMISTA, niekedy ešte stále naivne dúfajúci, že sa veci dajú zmeniť. Keď sa chce. Som však REALISTA a viem, že väčšinou sa nechce.A tak som hlavne PRAGMATIK a akceptujem, že s tým musíme žiť.Naivita vyústila v to, že som sa stal zakladajúcim členom strany Sloboda a solidarita. Realita spôsobila, že som túto stranu v apríli 2013 opustil :-( Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu